Тема: Mass Media. (8th form)
·
Мета. повторити та закріпити вивчені ЛО до теми,
o
ознайомити з новими лексичними одиницями, навчити вживати
та розрізняти їх у мовленні ,
o
навчити будувати запитання у непрямій мові на
практиці,
o
формувати загально-навчальні вміння: самостійно працювати
з навчальним матеріалом, взаємодіяти в групах; розвивати пізнавальну
компетентність, інформаційну компетентність засобами впровадження інформаційних
технологій навчання вміння логічно висловлювати думки,
o
сприяти розвитку комунікативної компетенції учнів,
o
розвивати навички роботи в групах, контролю та самоконтролю,
o
формувати навички усного монологічного мовлення ;
o
виховувати взаємоповагу та вміння працювати в групах, вміння
бачити негативне та позитивне у засобах
масової інформації .
Тип уроку: комбінований
Обладнання: зошити, підручники
Хід
уроку
І. Привітання
T: Good morning, pupils. I’m glad to see you. How are you?
Ps: We are fine.
ІІ. Організаційний момент. Підготовка
аудиторії до заняття. Бесіда з черговим
T: Who is on duty
today?
P: I’m am on duty
today.
T: Who is absent?
P: … is (are)
absent.
T: What day is it
today?
P: Today is
Tuesday.
T: What date is it
today?
P: Today is the
second of March.
T: O’K. Thank you.
Sit down, please. And now let’s talk about today’s weather. What season is now?
P1: It is spring
now.
T: What
is the weather like today?
P2: The weather is
good/bad.
T: What colour is
the sky?
P3: The sky is
grey/ blue. There are (no) clouds in the
sky.
T: Is it raining?
P4: …
T: Is the sun
shining?
P5: …
T: Do you like
such weather?
P6:
…
T:
Do you like spring?
P7….
ІІІ. Мотивація
T: Mass media is the big part of our daily life We cannot
imagine our life without TV, radio. Internet, magazines and newspapers. They
are a source of information, education and entertainment. That is why we are
continue to talk about mass media. Also you know that without grammar you won’t
understand any English programs, sons, films or some informations. For this
reason we study grammatical material.
ІV. Повідомлення теми та мети уроку.
T: So today we’ll discuss the topic “Mass Media”.
Your aim is to get
new information about mass media, to learn new words and expressions, to
discuss the problem in the class, to express your own opinion, to read the
text, to practice grammar material “Indirect speech. Indirect questions.”
V. Актуалізація знань, умінь та навичок учнів Контроль
домашнього завдання
1. Інтерактивна вправа
«Мозговий штурм».
T: Your home task
was to study new words from the topic. Name as much words and word–combinations
as possible which are connected with TV, Internet .newspapers.(For ex:
magazine)
P1–P2–P3–P4 …
T: And now open your exercise–books and write
down today’s day and date.
a)
Your task is to write
down and classify nouns and verbs which
are closely connected with “Mass Media”. The first variant you have to choose
nouns and the second one – the verbs.
Did you understand what to do? Start working, please.
b)
Ok, Have you done? The
first variant read your nouns. ….. please. Thank you ….. , that’s enough. ……..
please continuo.
The second variant read the verbs please. ……
VІ Проблемне питання.
T: Before we starting reading I’d like to
solve one problem “The advantages and the disadvantages of Mass Media” First
group name all pluses and the second group name all minuses of it. You have …
minutes.
Who is the leader
of your group? And who will help you? We are listening you.
(те ж для 2 групи)
VІІ. Опрацювання граматичного матеріалу.
T: Now we may
finish our work with the text.
Tell me please
what does it mean “direct speech” …….
P: Це
дослівне відтворення мовлення особи, про яку розповідають
T: Make the examples of direct speech ……. and
translate.
P;
T: Tell me please
what does it mean “indirect speech” …….
P: передає
зміст сказаного або написаного, але не точні слова
T: Read the
examples of indirect speech ……. and translate.
P:
T: Look at the
picture and compare the questions the reporter asked the writer with the same
questions in indirect speech published in the newspaper.
T: Питальні
речення відтворені непрямою мовою називаються непрямими запитаннями .
Непрямі запитання, на відміну від прямих, мають такий самий порядок слів,
як і стверджувальні речення. В кінці непрямого запитання ставимо крапку.
Допоміжні дієслова do, does, did не вживаються. Для введення непрямих
запитань вживаються дієслова ask, wonder, а також вираз want to know.
При відтворенні непрямою
мовою загальних запитань вживають
сполучники if : wheather
сполучники if : wheather
При відтворенні непрямою
мовою спеціальних запитань
вживають питальні словаwhen, what, why, which, how, where.
вживають питальні словаwhen, what, why, which, how, where.
VIII. Закріплення навчального матеріалу.
T: And now open your books on page …, ex … and
do the sentences №…
Let’s check. ….read please…………. Do you agree?
IX.
Проведення аналізу роботи учнів під час уроку.
1. підбиття підсумків
роботи самими учнями
T: What topic were
we discussing today?
What new words you
have learned can you remember?
What types of
activity did we do?
Was it difficult
for you?
2. оцінювання роботи
вчителем
T: Your marks are
….
X. Домашнє завдання
T: Your home task is to ….
And for
strongest pupils to make your own presentations of one means of mass media.
Немає коментарів:
Дописати коментар